Nuffnang Ads

Wednesday, April 16, 2014

RANDOM : 'Kurang Peka atau Kurang Cerdik?'

Salam & hye,

Aku bukan orang yang menyimpan sangat gambar di handphone..rasa tak penting, aku akan delete, lagi lah kalau gamba yang dishare di Whatsapp group..kalo banyak sangat tiba2, aku akan terus delete dengan gigihnya..haha..or kalau mood rajin tiba, awal2 pagi lagi, aku akan transfer suma gambar ke PC..mudah..tak payah nak berat dan serabut sangat phone aku..haha..

So, pagi td aku sempat scroll la gamba2 from groups yang orang share dan ada beberapa yang menarik perhatian aku..

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-



How can kenderaan jabatan which SPAD - Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat yang sepatutnya monitor kebajikan pengguna kendaraan awam boleh buat benda ni...?

Parking di tempat yang telah dikhaskan untuk golongan kurang upaya atau OKU..setahu aku yang kurang pengetahuan ni, golongan OKU ni ada kad khas yang boleh diorng guna untuk their own special privilege pluas diorng akan ada sticker khas juga yang akan ditampal di cermin kenderaan. Then, boleh la diorng park kt sini sbb dah diakui yg diorang ni OKU. 

Ok lah, kita bersangka baik, mgkin pakcik yang dah uzur atau mereka yang sakit macam baru alami kemalangan dan blom recover sepenuhnya, masih pakai tongkat ke whatsoever...

TAPI...

Ini kenderaan Jabatan..diulangi..kenderaan RASMI JABATAN yang mmg digunakan untuk kegunaan rasmi yang berkaitan kerja sahaja..Kalaulah pemandu tersebut bertongkat sekalipun, haruslah masih bercuti or sahabat lain boleh memandu..

Aku bukanlah orang yang mematuhi peraturan sangat..tapi sesetengah benda, kita TAK BOLEH ambil mudah..Kena tahu dan AMBIL TAHU..aku tak menyalahkan SPAD dalam hal ni tp individu yang memandu kenderaan tersebut dan sesenang hati pegi park kt situ.. SIKAP yang mmg payah nak ubah kan..

"ala..tak pa, sekejap je.."

"guna kenderaan jabatan..diorng tak clamp..kalau kene pun, bkn duit kita, kerajaan punya"

"orang lain buat jugak..tak pe..bukan kita je.."

Tak tau lah KURANG PEKA ke KURANG CERDIK!!




Ni pun lagi satu..pening jugak..hahaha..

Shared dekat group Wayang ktorng..aku bukan peminat tegar games..aku bukan orang yang tak tido main Candy Crush (tapi aku main PS2 *tangankebahu*)..tapi aku still tau yang FIFA tu apa..mgkin sebab aku suka football tp..eh, korang pun tau kan..???.. 

Fine!..anggaplah tak tahu..tp yang terus mengamuk and tuduh macam2 tak tentu pasal tu aku macam tak boleh trima..haha..emosi tak pasal..kesian bf dia..kemain la bersayang2 lagi..lepas tu boleh plak, after realize dia salah..terus 'ok, have fun playing'.. apakah?? motif??.. xde motif...kot la panjang lebar jugak mintak maaf mcm panjang lebarnya beremosi sebelum tu..smpi tak cukup nafas la aku baca..bila dpt pic ni, ktorng duk komen2 la..ktorng yang ladies ni rasa nk marah dekat pompuan tu..sbb tanpa usul periksa sngt..mmg ktorng kurang boleh trima bila tak tau FIFA yang dimaksudkan sejenis game..belum lagi sebut game2 lain..

Yang ni pun aku tak sure KURANG PEKA atau KURANG CERDIK..? aku rasa kurang cerdik sebab main hambur tanpa usul periksa..bukan sebab dia innocent pasal games..SIKAP yang kene ubah jugak kan..?


eh..#selfie la pulah cats ni..



Kucing pun PEKA dengan perkembangan semasa..CERDIK la gak nak berselfie even tak dikurniakan akal seperti manusia...




-Chempaka-






P/S: benda simple je tapi kalau salah cara, kesan dia sakit nak telan..jangan hanya jerit di papan kekunci ubah itu ini, tukar itu ini..kalau sikap sendiri tak pernah nak berubah..benda tetap akan sama..tak berubah..perit nk telan kan..?


No comments: